Helaas is een tekort aan medicijnen een dagelijks probleem, wat vaak leidt tot teleurgestelde patiënten. Hoewel we soms een alternatief kunnen bieden, is dit niet altijd mogelijk. Het uitleggen aan patiënten waarom een medicijn niet beschikbaar is, kost veel tijd en geduld. En niet elke patiënt reageert even begripvol op de situatie
Met het Geneesmiddel Alarm kunnen patiënten hun teleurstelling uiten. Zo kun jij je weer richten op het helpen van de volgende patiënt. Patiënten kunnen het alarm gebruiken door een QR-code te scannen. Eenvoudig, toch?
We hebben kaarten met onderstaande QR-code, die je bij de balie kunt neerleggen. Als je er meer nodig hebt, kun je die bestellen via de servicedesk.
We houden anoniem bij hoe vaak er een tekort wordt gemeld en of er een alternatief is geboden. Heb je vragen over het Geneesmiddel Alarm? Neem dan contact met ons op.
Heb je vragen over het gebruik of wil je een nieuwe kaart bestellen? Neem dan contact op met de medewerkers van de SBA Servicedesk.