Als je realistisch en eerlijk reflecteert op je eigen rol als werkgever, welke score geef je jezelf dan op de volgende aandachtsgebieden?
5 6 7 8 9 10
Ondersteuning en begeleiding
- Medewerkers waarderen, erkenning geven en belonen voor hun inspanningen en prestaties
- Bieden van flexibele werkuren en ondersteunen van work-life balance
- Aandacht voor de fysieke en mentale gezondheid van medewerkers door bijvoorbeeld sportfaciliteiten, gezondheidsprogramma’s en voldoende rustperiodes
- Luisterend oor bieden voor je teamleden, hun behoeften begrijpen, en ondersteuning bieden wanneer dat nodig is
- Ondersteunen van lokale maatschappelijke doelen en duurzaamheid
Onderlinge omgang en communicatie
- Versterken van een cultuur waarin respect voor elkaar en eerlijke behandeling centraal staan
- Fysieke en emotionele veiligheid op de werkplek bieden
- Open en duidelijk communiceren over verwachtingen, doelen en veranderingen binnen de organisatie.
- Regelmatige en constructieve feedback geven aan medewerkers
- Ervoor zorgen dat iedereen zich welkom en gezien voelt
- Versterken van gevoel van gezamenlijkheid en trots
Groei en ontwikkeling
- Investeren in de ontwikkeling van medewerkers door middel van trainingen, cursussen, en loopbaanontwikkeling.
- Duidelijkheid geven over doorgroeimogelijkheden
- In dialoog een duidelijke visie en richting voor de apotheek formuleren
- Medewerkers motiveren om het beste uit zichzelf te halen
- Medewerkers vertrouwen en vrijheid geven om verantwoordelijkheid te nemen voor hun werk en beslissingen te nemen
- Stimuleren van innovatie en creatieve initiatieven van medewerkers en ruimte geven voor leerervaringen