Patiëntgericht telefoneren (Fysieke training)

Incompany
Open inschrijving
Medewerker
Vakgerichte ontwikkeling
Als apothekersassistent heb je bijna de hele dag door contact met patiënten die allemaal hun eigen vragen, recepten of problemen hebben. Niet alleen geef je informatie over het medicijngebruik, het is ook belangrijk dat je controleert of de patiënt het allemaal goed begrepen heeft. Je hebt een belangrijke signalerende taak in het bevorderen van therapietrouw. Jij ziet vaak als eerste als er iets niet goed gaat in het medicijngebruik. Goede voorlichting over en afstemming van medicatie is daarom erg belangrijk.
 
 
De leerdoelen:
  • De structuur van een telefoongesprek
  • Doel telefonisch contact: met welk doel bel je een patiënt of wordt je gebeld?
  • Auditief waarnemen: herkennen van emoties en auditieve signalen;
  • Afstemmen op een patiënt die je niet ziet maar wel hoort;
  • Luisteren samenvatten en doorvragen;
  • Reflecteren en empathie tonen
  • Omgaan met weerstand en klachten
  • Persoonlijke leerdoelen en ontwikkelpunten m.b.t. telefonische gesprekken voeren
Je gaat met de volgende onderwerpen aan de slag:
  • een klantgericht telefonisch gesprek voeren
  • adequaat inspelen op weerstand en emoties bij de patiënt en bij jezelf;
  • adviezen en informatie op een heldere en klantgerichte wijze met de patiënt delen.
 
De cursus bestaat uit een bijeenkomst van 2,5 uur en een e-learning.

Aanmelden

Op dit moment zijn er geen data gepland. Mocht je interesse hebben in deze cursus neem dan contact met ons op.

Incompany

Deze cursus kun je volgen met je team in je eigen apotheek. Neem contact op met een van onze adviseurs en vraag naar de mogelijkheden.

Over deze cursus

Over deze cursus

  • Kosten: 225
  • SBU: 8