Menu

Kwaliteitszorg

Incompany
Open inschrijving
Assistent
Professionele ontwikkeling

Tevreden patiënten, een goede relatie met zorgverzekeraars, leveranciers en andere zorgverleners, een gemotiveerd apotheekteam en nooit klachten… Welke apotheek zou dat niet willen? Helaas, een situatie waarin alles perfect is, bereik je nooit. Dat betekent wel dat er altijd ruimte is voor verbetering. En juist het blijven werken aan verbetering, daar draait het om bij kwaliteitszorg. Het continu en systematisch werken aan het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening, noemen we kwaliteitszorg.

Als apotheekmedewerker ben je onderdeel van het apotheekteam. Dat betekent dat je een belangrijke schakel bent bij het leveren van kwaliteit. Daarnaast heb jij extra taken binnen de kwaliteitszorg.

Deze cursus biedt je handvatten om invulling te geven aan die taken binnen de kwaliteitszorg in jouw apotheek.

Leerdoel:

Na afloop van deze cursus kun je:
• uitleggen wat kwaliteitszorg inhoudt.
• reflecteren op de manier waarop de eigen apotheek invulling geeft aan kwaliteitszorg;
• een concrete bijdrage leveren aan de kwaliteitszorg in de eigen apotheek.

Onderwerpen
De volgende onderwerpen komen aan bod:
kwaliteit en kwaliteitszorg
kwaliteitsmanagementsysteem
HKZ-normering
PDCA-verbetercyclus
risico-inventarisatie
SWOT-analyse
samenwerken aan kwaliteit

Deze cursus bestaat uit twee bijeenkomsten van 2,5 uur. Er zit een maand tijd tussen de eerste en de tweede bijeenkomst.

Incompany

Deze cursus kun je volgen met je team in je eigen apotheek. Neem contact op met een van onze adviseurs en vraag naar de mogelijkheden.

SBA Academie
Over deze cursus

Over deze cursus

  • Kosten: 225
  • SBU: 8