Menu

In gesprek met de patiënt

Incompany
Open inschrijving
Assistent
In gesprek met je patiënt

Begrijpen wat de behoefte is van de patiënt. Inzicht hebben in de communicatiestijl van jezelf en die van de ander. Eenvoudig omgaan met lastige gesprekssituaties door het toepassen van oosterse ‘vechtkunst’. Gemakkelijk kunnen schakelen van het ene gespreksniveau naar het andere, zodat de cliënt zich begrepen voelt en jij als apotheekmedewerker je doel bereikt. 
Een tevreden patiënt en een tevreden apotheekmedewerker, dat zijn de twee belangrijkste succesfactoren voor een apotheek!

Deze cursus helpt je om je inzicht en vaardigheden op het gebied van communicatie tussen jou en je gesprekspartner te vergroten, zodat je op een ontspannen en effectieve manier cliënten in de apotheek te woord kunt staan.

Na afloop van de cursus kun je:

  • contact maken met de cliënt door betrokken en open te handelen, door af te stemmen op de verbale en non-verbale gedragingen van de patiënt;
  • je eigen communicatiestijl en de communicatiestijl van patiënten herkennen; 
  • de verschillende communicatieniveaus herkennen en hiertussen schakelen in gesprek met de patiënt.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • contact maken;
  • het principe van leiden en volgen in een gesprek;
  • waarnemen en interpreteren;
  • actief luisteren;
  • structureren van een patiëntgesprek; 
  • mindset en communicatie;
  • omgaan met lastige gesprekssituaties.

We kunnen deze cursus ook voor je hele apotheekteam organiseren. Ben je geïnteresseerd? Stuur een mail naar school@sbaweb.nl of neem contact op met onze cursuscoördinatoren op 030-6008520.

Incompany

Deze cursus kun je volgen met je team in je eigen apotheek. Neem contact op met een van onze adviseurs en vraag naar de mogelijkheden.

SBA Academie
Over deze cursus

Over deze cursus

  • Kosten: 225
  • SBU: 8