Menu

Farmaceutisch consult

Incompany
Open inschrijving
Medewerker
In gesprek met je patiënt
Wil jij echt contact maken met de patiënt en in gesprek gaan over de zorgvraag om die samen te onderzoeken zodat je optimale (farmaceutische) zorg kunt bieden?

Als apothekersassistent heb je het eerste, en het meeste contact met patiënten. Goede gespreksvoering is daarom heel belangrijk in je werk. Als jij echt contact weet te maken met patiënten en op een open manier het gesprek aangaat, is dat voor de apotheek en de patiënt van grote toegevoegde waarde. 
 
Een farmaceutisch consult bij een uitgifte, bij handverkoop, bij een vraag om informatie of bij het geven van advies. Het kan plaatsvinden aan de balie, in de spreekkamer of aan de telefoon. 
 
Leerdoelen
  • uitleggen wat farmaceutische consultvoering inhoudt;
  • gespreksvaardigheden toepassen die nodig zijn voor het voeren van een farmaceutisch consult;
  • meedenken over invoering van farmaceutische consultvoering in de apotheek.

Onderwerpen

  • Het farmaceutisch consult;
  • De gespreksopbouw;
  • Gesprekstechnieken;
  • Het farmaceutisch consult in de praktijk.

De cursus is opgezet aan de hand KNMP-richtlijn consultvoering

De cursus en incompany bestaat uit een bijeenkomst van 2,5 uur en een voorbereidende e-learning.

 

 

Aanmelden

Op dit moment zijn er geen data gepland. Mocht je interesse hebben in deze cursus neem dan contact met ons op.

Incompany

Deze cursus kun je volgen met je team in je eigen apotheek. Neem contact op met een van onze adviseurs en vraag naar de mogelijkheden.

SBA Academie
Over deze cursus

Over deze cursus

  • Kosten: 120
  • SBU: 5