Klik hier voor het Coronadossier met relevante informatie voor jou én antwoorden op de meest gestelde vragen over corona en jouw werk.
Zit je vraag er niet bij? Neem dan contact op met de SBA Servicedesk: servicedesk@sbaweb.nl.
Menu
Menu

Cliëntgericht telefoneren

Over deze cursus

Kosten € 240,00
SBU 8

Data & locaties

UTRECHT

De cursus Cliëntgericht telefoneren is een aangename combinatie van theorie en praktijk. Je oefent met praktijkgerichte casuïstiek en situaties uit de eigen praktijk.
 
In de cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:
  • Doel telefonisch contact: met welk doel bel je een cliënt of word je gebeld?
  • De invloed van je stem en je houding.
  • Afstemmen op een cliënt die je niet ziet maar wel hoort.
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen.
  • Wat doe je bij weerstand en emoties bij de cliënt en bij jezelf?
  • Wat kun je goed en wat kan nog beter?
  • Bijzondere gesprekstechnieken: verkoop-, advies- en informatievaardigheden, klachten.
  • Gezamenlijke afspraken maken om het telefonische cliëntcontact in de dagelijkse praktijk op een hoog niveau te brengen en te houden.

Na afloop van deze cursus kun je:

  • een klantgericht telefonisch gesprek voeren;
  • adequaat inspelen op weerstand en emoties bij de cliënt of zichzelf;
  • adviezen en informatie op een heldere en klantgerichte wijze met de cliënt delen.

We kunnen deze cursus ook voor je hele apotheekteam organiseren. Ben je geïnteresseerd? Stuur een mail naar school@sbaweb.nl of neem contact op met onze cursuscoördinatoren op 030-6008520.

Over deze cursus

Kosten € 240,00
SBU 8

Data & locaties

UTRECHT

Cursusdetails

Cursustitel Cliëntgericht telefoneren
Kosten € 240,00
Onderwerp Communiceren
Doelgroep Apothekersassistenten werkzaam in de openbare apotheek
Studiebelastingsuren 8
Uren zelfstudie 2
SANA-Keurmerk 370668/19.1304

Hulp nodig bij je keuze?