Menu

Het beoordelingsgesprek: terugkijken om vooruit te gaan

Hoe de functionerings- en beoordelingsgesprekken in jouw apotheek ook georganiseerd zijn, het succes ervan is vooral afhankelijk van de voorbereiding en van de kwaliteit van het gesprek. Zeker, een formulier kan helpen of in de weg zitten, maar doorslaggevend voor de opbrengst van de gesprekken is het meestal niet.

Beoordelings- of functioneringsgesprekken voer je per medewerker maar een paar keer per jaar. Het is een wederzijdse investering die het meest oplevert voor de samenwerking en de kwaliteit van het werk, als je er ook echt tijd en aandacht aan besteedt. Ook de collega die al jaren naar ieders tevredenheid aan de slag is, zal het als blijk van waardering zien als de gesprekken zorgvuldig zijn voorbereid en er ruimte is voor een gelijkwaardige uitwisseling van ervaringen, ideeën en inzichten.

In deze checklist vind je een praktisch stappenplan om het maximale uit de gesprekken te halen door een goede voorbereiding. Welk formulier je ook gebruikt.