Menu

Agressie in de apotheek, de basisprincipes

Incompany
Open inschrijving
Assistent
In gesprek met je patiënt

Deze cursus is voor apotheekmedewerkers die direct contact hebben met klanten. Het doel van de cursus is de deelnemers inzicht te geven in de basisbeginselen van het voorkómen en stoppen van grensoverschrijdend en agressief gedrag.

Leerdoelen
Na afloop van de cursus kun je zodanig effectief reageren op verbaal grensoverschrijdend gedrag dat het reduceert. 

Onderwerpen
De volgende onderwerpen komen aan bod:
• het herkennen van de eigen spanning en het effect daarvan, en manieren om die spanning te reduceren;
• het bepalen en herkennen van (de eigen) grenzen;
• het herkennen van verschillende vormen en gradaties van grensoverschrijdend en agressief gedrag en de gevolgen daarvan met
behulp van de Emotieballon©; 
• het voorkómen en stoppen van grensoverschrijdend en agressief gedrag met behulp van het Agressie Reductie Model©.

Desgewenst kan deze cursus een vervolg krijgen met de cursus Omgaan met agressie; de praktijk.

 

Aanmelden

Op dit moment zijn er geen data gepland. Mocht je interesse hebben in deze cursus neem dan contact met ons op.

Incompany

Deze cursus kun je volgen met je team in je eigen apotheek. Neem contact op met een van onze adviseurs en vraag naar de mogelijkheden.

SBA Academie
Over deze cursus

Over deze cursus

  • Kosten: 1490
  • SBU: 4